Vi heter Martin Gelin och Emil Arvidson, bor i New York och skriver på en bok om Hillary Clinton och Barack Obama. Följande händer under tiden.

måndag 16 juli 2007

Sommarmedia


Hej. Jag kom till Sverige, satte på teven och hörde Göran Hägglundanvända precis samma ord som Hillary när han pratade om aborter. Sen stängde butiken ett tag. Jag har inte öppnat min Bloglines-mapp som heter politrics sen dess men lite saker har runnit in.

# Jag skriver om Al Gore och folklighet

# Jag skriver om Hillary och folklighet

# Martin skriver om Obama och politisk drömterapi. Jag vet han skrev något om Hillarys biografier också men hittart inte.

Idag var jag också med i P1 för att prata lite Hillary. Det var roligt. Washington-korrespondenten Thomas Nordegren vikarierar för Lantz och har USA-tema hela veckan, missa inte! Han trodde jag var ljudkillen när vi sågs och gav sista frågan till den enda kvinnan i diskussionen, före detta New York-korrespondenten Sara Stenholm, med orden "Du Sara som är feminist". Samtidigt fanns Staffan Heimersson med på länk från vad som lät som en mysig veranda i Nice, och pratade bland annat om en skogsbrand som nu var farligt nära hans sommarhus. Inga konstigheter. Och väldigt roligt. Man kan säkert lyssna på nätet om man vill, precis som man kan imorgon när Jenny Nordberg pratar om Rudy Giuliani och på onsdag när det är Martin om Obama.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Hela Saffransröksredaktionen i etern! Och Sara&Thomas dessutom.
Du lät jättebra. Väldigt komiskt att Thomas trodde du var ljudkillen.

Gunilla
i Oaxaca
(försökte få babbla om det politiska läget här i radion, men det var ingen SR-producent som var det minsta intresserad!)